Met OSO kunnen scholen leerlinggegevens snel een veilig digitaal uitwisselen. Om scholen aan te sluiten op OSO, moet eerst het schoolbestuur zich aansluiten. Hoe doe je dat?

Account aanmaken voor Mijn OSO

Eerst maak je als schoolbestuur een account aan voor ‘Mijn OSO’. Voor een account heb je als bestuur het bestuursnummer nodig en e-mailadres en naam van de aanvrager. Daarna ontvangt het bestuur per post de inloggegevens voor OSO.

Welke stappen moet je als bestuur nog meer zetten?

Heb je de inloggegevens voor Mijn OSO ontvangen? Dan kan je op Mijn OSO onder het tabblad ‘Mijn gegevens’ en ‘Scholen’ de gegevens controleren. Let op dat de juiste e-mailadressen bij de contactpersonen staan.

Nu kun je de OSO-overeenkomst downloaden en ondertekenen. De overeenkomst stuur je per e-mail, of in tweevoud per post, naar Kennisnet. Als de overeenkomst door de Servicedesk van OSO is ontvangen, kan de school zich aansluiten op OSO.

Lees hier wat de school moet doen om zich aan te sluiten op OSO