Heeft uw bestuur de overeenkomst met OSO ondertekend? Dan kunt u uw school aansluiten op OSO. Hiervoor moet u nog een paar stappen zetten.

Account aanmaken voor Mijn OSO

Voor het aansluiten van de school op OSO, maakt u eerst een account aan voor ‘Mijn OSO’. Voor een account heeft u het BRIN-nummer van de school nodig en een e-mailadres en naam van de aanvrager. Per post ontvangt u vervolgens uw inloggegevens.

Welke stappen moet u als school nog meer zetten?

Als u de inloggegevens voor Mijn OSO hebt ontvangen, kunt u de school aansluiten. Om leerlinggegevens digitaal te kunnen uitwisselen, is het belangrijk dat de informatiebeveiliging van uw school goed is geregeld. Daarom vindt u op de Mijn OSO-pagina nog een checklist. Vervolgens registreert u een ‘aanleverpunt’ in uw administratiesysteem. U wisselt een testdossier uit in een afgeschermde omgeving. Hoe u dat doet, wordt uitgelegd in het stappenplan dat u kunt downloaden op Mijn OSO. Nadat de testuitwisseling succes is afgerond, sluit de Servicedesk van OSO de school officieel aan op OSO.

Een uitgebreid stappenplan over hoe u de school kunt aansluiten op OSO, vindt u op Mijn OSO. Log in op Mijn OSO en bekijk het stappenplan bij ‘Ondersteuning en contact’.

Werkt uw school ook met een regionaal platform?
Als uw school is aangesloten op OSO en u werkt met een regionaal platform zoals LDOS (Triple W ICT) of de POVO-module (Onderwijs Transparant), dan dient u nog een extra aanleverpunt te registreren in het regionale platform.

Is uw school aangesloten?

Om OSO optimaal te kunnen gebruiken, zijn er een aantal aandachtspunten.

Lees hier waar u op moet letten als u OSO gaat gebruiken