Heeft je bestuur de overeenkomst met OSO ondertekend? Dan kun je jouw school aansluiten op OSO. Hiervoor moet je nog een paar stappen zetten.

Account aanmaken voor Mijn OSO

Voor het aansluiten van de school op OSO, maak je eerst een account aan voor ‘Mijn OSO’. Voor een account heb je het BRIN-nummer van de school nodig en een e-mailadres en naam van de aanvrager. Per post ontvang je vervolgens je inloggegevens.

Welke stappen moet je als school nog meer zetten?

Als je de inloggegevens voor Mijn OSO hebt ontvangen, kan je de school aansluiten. Om leerlinggegevens digitaal te kunnen uitwisselen, is het belangrijk dat de informatiebeveiliging van je school goed is geregeld. Daarom vind je op de Mijn OSO-pagina nog een checklist. Vervolgens registreer je een ‘aanleverpunt’ in je administratiesysteem. Je wisselt een testdossier uit in een afgeschermde omgeving. Hoe je dat doet, wordt uitgelegd in het stappenplan dat je kunt downloaden op Mijn OSO. Nadat de testuitwisseling succes is afgerond, sluit de Servicedesk van OSO de school officieel aan op OSO.

Een uitgebreid stappenplan over hoe je je school kunt aansluiten op OSO, vind je op Mijn OSO. Log in op Mijn OSO en bekijk het stappenplan bij ‘Ondersteuning en contact’.

Werkt je school ook met een regionaal platform?
Als je school is aangesloten op OSO en je werkt met een regionaal platform zoals LDOS (Triple W ICT) of de POVO-module (Onderwijs Transparant), dan dien je nog een extra aanleverpunt te registreren in het regionale platform.

Is je school aangesloten?

Om OSO optimaal te kunnen gebruiken, zijn er een aantal aandachtspunten.

Lees hier waar je op moet letten als je OSO gaat gebruiken