Heeft uw bestuur de overeenkomst met OSO ondertekend? Dan kunt u uw school aansluiten op OSO. Hiervoor moet u nog een paar stappen zetten.

Account aanmaken voor Mijn OSO

Voor het aansluiten van de school op OSO, maakt u eerst een account aan voor ‘Mijn OSO’. Voor een account heeft u het BRIN-nummer van de school nodig en een e-mailadres en naam van de aanvrager. Per post ontvangt u vervolgens uw inloggegevens.

Welke stappen moet u als school nog meer zetten?

Als u de inloggegevens voor Mijn OSO hebt ontvangen, kunt u de school aansluiten. Om leerlinggegevens digitaal te kunnen uitwisselen, is het belangrijk dat de informatiebeveiliging van uw school goed is geregeld. Daarom vindt u op de Mijn OSO-pagina nog een checklist. Vervolgens registreert u een ‘aanleverpunt’ in uw administratiesysteem. U wisselt een testdossier uit in een afgeschermde omgeving. Hoe u dat doet, wordt uitgelegd in het stappenplan dat u kunt downloaden op Mijn OSO. Nadat de testuitwisseling succes is afgerond, sluit de Servicedesk van OSO de school officieel aan op OSO.

Een uitgebreid stappenplan over hoe u de school kunt aansluiten op OSO, vindt u op Mijn OSO. Log in op Mijn OSO en bekijk het stappenplan bij ‘Ondersteuning en contact’.

Werkt u school ook met een regionaal platform?
Als uw school is aangesloten op OSO en u werkt met een regionaal platform zoals LDOS (Triple W ICT) of de POVO-module (Onderwijs Transparant), dan dient u nog een extra aanleverpunt te registreren in het regionale platform.

Is uw school aangesloten?

Om OSO optimaal te kunnen gebruiken, zijn er een aantal aandachtspunten.

Lees hier waar u op moet letten als u OSO gaat gebruiken